Total Pageviews


Thursday 26 January 2012

............USIAKU 32 TAHUN........

13 Januari 2012
Penerbangan : KLIA - Kota Kinabalu 1140am


Alhamdulillah... syukur kehadrat Ilahi kerana masih memberi peluang menikmati kehidupan di dunia ini. Hari ini dan 2 hari seterusnya akan dihabiskan bersama Mayya dan kawan baik saya, TJ... ;)

Di airport TJ belanja birthday cake... Tq TJ.. moga murah rezeki selalu... :)



Alhamdulillah... sesampai di Kota Kinabalu, Sabah semuanya berjalan lancar. Melihat suasana KK sambil2 jamu mata di Pasar Filipina... *orang perempuan ni kan suka window shopping...* ;) ada gak beli sikit untuk ole2 orang di KL...



Hari kedua, kami ke Muzium Sabah. Free entrance, that's so cool!!! Banyak info disana sambil2 menambah ilmu pengetahuan. Cultural Village Sabah kat Muzium tu saja... dapatlah tengok rumah2 warga peribumi sabah.. sangat menarik.. paling best, menaiki jambatan gantung kat situ.. xdelah gayat pun cuma nak handle si mayya yang berlari riang (tak reti takut anak mama ni.. ;) sambil menggendong 'buggy' mayya seberat 4kg... hahaha! macam supermak rasanye...



Penat tapi semuanya hilang melihat si mayya tertawa riang dan hepi jalan2 di Sabah... setelah 2bulan bekerja non stop dan balik lewat, terasa 3 hari ni amat berkualiti mengeratkan hubungan si anak dan ibu... :)

Sebelum kami balik ke Kuala Lumpur sempat lagi kami singgah di Pasar Besar Kota Kinabalu untuk membeli udang segar... Murah sangat udang disini berbanding di KL. paling penting 'fresh from sea...' :)

Alhamdulillah, kami selamat tiba di KLIA lewat petang 15 Januari 2012. Terasa puashati dan syukur tak terkata buat Allah swt yang menghadiahkan pengalaman dan pengajarannya. Inilah bukti kasih dan sayangNya pada saya. Janji saya akan menjadi hambaNya yang lebih baik dari semalam... InsyaAllah.

Sesampai dirumah, bahan masakan telah ready, buka kotak dan nahhhhh.... inilah hasil tangan Kak Aidah yang membuatkan terkeliur serumah dimakan dengan nasi panas2... nyummmiiiieeeessss... :) tq kak Aidah..



Sebelum mengakhiri entri ni saya nak petik kata2 Prof Dr. Muhaya : "Everytime we complain or blame it means we are not taking 100% responsibility of our life and that is a stairway to unhappy, unhealthy life. At every moment we are responsible for the choices we make. Our life up to now is a sum of total of our choices. Start making different choices and decision and our life will be DIFFERENT"

No comments:

Post a Comment