Total Pageviews


Friday 13 June 2014

Jalan - Jalan Cari Makan ~ JB

Ok dah alang - alang kat JB ni apalagi mestilah jalan - jalan cari makan juga kan???? Ok, misi utama adalah nak memenuhi hajat hati.. Actually dah lama saya mengidam nak makan chicken chop kat It Roo Cafe, memang sedap, teringat - ingat lagi2 bila baru2 ni si Aimi update kat facebook dia makan kat It Roo Cafe... makin membuak2lah rasa nak makan ni...

Jadinya abis je bersukaria kat Legoland saya tak terus check in hotel, saya trus drive ke Jalan Dhoby... sib baiklah ade parking tapi malangnya.... TUTUP.....   :'(   huwwaaaa.... sedihnya, kecewanya hanya Allah sahaja yang tahu. Kesian pulak tengok Ea kena dukung Mayya yang keletihan seharian bermain di Legoland so ternampaklah satu kedai ni..... apalagi, kami pun isilah perut kami kat kedai ni...

Bandar JB waktu malam...
Pilih menu... macam semua je mayya nak order.. ;)
Yeahhh... Good Food!!
Mayya & Ice Blended Oreo Chocolate...
Ea & Passion Fruit Ice Tea..
Berselera mayya makan wild mushroom soup..
saya makan trio cheese pizza jerrr... ;)
Baked Pasta Penne
Chocolate Fondant
Nyum2..

Alhamdulillah... memang sedap ahh makan kat sini. Mayya yang mulanya dah kepenatan dan keletihan terus segar jadinya.... ;)  memang puashati dan harganya pun amat berpatutan... :)  Kalau ada yang nak try lehla gi restaurant ni... Namanya Maco Vintage beralamat di No 18, Jalan Ibrahim, 80000 JB.

Keesokan harinya pulak saya ke rumah Megala, bestfren saya since high school dulu... Megala dah janji nak masakkan saya Tosei nye yang sedap tu.. so tanpa breakfast saya pun gi lah umah Megala kat Bukit Indah...


Main dulu...
Bawang...
memasing ngan Ipad..
Ma... i love Tembikai..
Jom putar..
Tunggu masak..
Hi Mayya...
Hasil tangan Meggie...
Tosei...
Sedap!!!
Terbaikkk!!!

Ya Allah, memang sedap.. Tq kat Megala... Tosei nya tak pernah mengecewakan saya.. Setiapkali Deepavali saya pasti akan ke rumah megala untuk menikmati tosei emakknya yang superb ni... setelah beberapa tahun saya dapat lagi merasainya... Alhamdulillah.. disamping tu Megala juga masakkan nasi untuk lunch kami... Ada ayam sambal, sayur kobis goreng, kailan ikan masin.. nyum2.. ohhh, lupa pulak nak ckp yang kuah dhal megala memanglah terbaik... Sedap!!!

Me & Meggie..
Apalah you.... ;)

Setelah makan takdelah saya terus nak balik.. doklah melepak, berborak2... Husband Megala pun sporting orangnya... berborak sama dan Mayya pun boleh get along dengan anak Megala yang sepasang ni...

Destinasi kami seterusnya adalah IT ROO Cafe... haa... ni kes lepaskan geram sebab malam tadi tak dapat makan... Nyum2... Chicken Chop nye memang ahhh TERBAIK... :)

IT Roo Cafe..
The Best Chicken Chop In Town..
Tu dia....
Our Lunch...
Chicken Chop

Ok, hari dah petang, sebelum bergerak balik ke KL, kami ke gerai makanan kacang pool haji kat stesen bomba larkin... Ramainya orang nak kena beratur... Niat saya nak bungkus je.. dapatlah makan reramai kat rumah... yeeaayyy!!! misi Jalan2 Cari Makan JB telah sukses untuk kali ini... Di lain kali kita explore tempat lain lah pula ye... InshaAllah... :)


Gerai Makanan Kacang Pool Haji..
Ni lah kacang pool yg femes tuhh...

2 comments:

  1. Alahai sedapnya tosei tu Intan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap bangat kak eera.... *terkeliur dah nie.... ;) kalau mak kawan intan ni yg buat lg sedapppp kak....

      Delete