Total Pageviews

Friday 13 April 2012

Bercuti di Aonang, Krabi, Thailand

Jumaat - 6 April 2012

Menaiki Airasia ke Krabi Thailand dan selamat sampai jam 2.15pm waktu Thailand. Alhamdulillah... memang seronok bercuti bersama mayya, kak long dan kak Aidah. Kami menaiki teksi dari Lapangan Terbang Krabi ke Aonang Buri Resort. Perjalanan mengambil masa setengah jam dan pemandangan hampir sama dengan pemandangan di Ipoh, Perak.

Sesampai di hotel, kami check in dan keluar bersiar-siar di kawasan pantai sambil mencari tour agent untuk aktiviti kami esok hari.. :)

Sabtu - 7 April 2012

Seawal jam 8.30am ,Van telah menunggu di depan hotel. Sekumpulan kami ade 7 orang dewasa dan 1 orang kanak2 (mayya lah tu). Kami dibawa ke Safari untuk Elephant trekking, Elephant Show and Monkey Show. Mayya lah yang paling seronok.. Ingatkan dapat naik gajah je, rupanya siap naik kereta lembu dan bergambar ngan kerbau lagi... hehe.

Sekumpulan dengan kami, Sekeluarga pelancong dari England. Mereka berasal dari London. Anak perempuan yang sulung belajar di Ireland dan mengambil course teaching... bakal cikgu yang sangat lawa.. ;)
Mereka amat kagum melihat mayya 'what a brave girl.. loves eating.. hehe'

Selepas itu, kami dibawa ke Pulau James Bond dengan menaiki 'longboat'. Waaahhhh... memang seronok dan kecantikan pulau tersebut amat mengasikkan.. Padanlah dirakamkan dalam cerita James Bond... ;)

Kami dibawa makan di floating market dan menyambung perjalanan ke Pha nang bagi menaiki kenu melihat keindahan gua disana. SubhanaAllah... memang indah ciptaan Allah swt. :)

Kami pulang ke hotel dalam kegirangan walaupun badan kami amat keletihan. Kami panggil tukang urut ke bilik dan bermulalah Thai Massage kami.. hehe, saya tak berani nak ber Thai Massage cukuplah hanya dengan Oil Massage.. Sungguh sedap badan ni dimanjakan.. Hilang segala keletihan. Mayya pula ambil kesempatan untuk Manicure & Pedicure... ;)

Malamnye, kami jalan2 cari makan.. Kami memilih Kedai Makan Shareefah di sebelah masjid. Yummmmiieesss... Alhamdulillah, kenyang perut suka hati.. :)
Paling sedap, pulut mangga dan kerabu mangga seafood...

Kami window shopping sehingga jam 11.00malam dan sesampai di hotel terus landing akibat kepenatan. zzzzz to wonderland.. ;)

Ahad - 8 April 2012

Pagi hanya dihabiskan masa dengan bawa mayya mandi di swimming pool hotel, kak long dan kak Aidah pergi shopping ole2 untuk mereka dirumah.. :)

Jam 11am kami check out dan balik ke KL... Alhamdulillah percutiaan ini amat bermakna untuk kami berempat. Semoga dapat kembali lagi ke Krabi... :) InsyaAllah.. Sebelum itu, jangan lupa ye jika ke Krabi, belilah buah nenas dan Lempeng yang dijual digerai tepi jalan disana.. Memang sedap.. :) Selamat mencuba..

1. Assalamualaikum Tuan/Puan.

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.