Total Pageviews


Tuesday 11 March 2014

Al - Fatihah ~ Nek Nun dalam kenangan...


Al - Fatihah..

Terima sms dari kak long jam 8am mengatakan Nek Nun telah kembali ke rahmatullah dan akan dikebumikan pada waktu zohor ini di Damansara... Saya pun terus ambil EL dan menziarahi jenazah arwah. Nek Nun merupakan nenek saudara saya.. Adik kepada arwah nenek saya sebelah bapa. Arwah Nek Nun meninggal ditika usia 96tahun... hanya Nek Nun nenek saya yang masih tinggal dan saya bersyukur dapat bertemu nenek sebelum nenek meninggal.. Bulan lepas saya sempat melawat nenek di IJN.

Ketika menunggu jenazah disemadikan saya terkenang rendang Itik cili padi arwah nenek amat enak.. Nenek amat pembersih orangnya, cekap bekerja dan petah bercakap... Teringat bagaimana nenek akan berdondang sayang di majlis kahwin cucu2nya.. meriah sekali.. paling saya ingat sewaktu malam berinai kak nana di Kampung Baru, Alor Gajah... semua itu terpahat dihati saya... saya rindu saat dikampung...

Semoga Allah swt mencucuri rahmat atas roh Nek Nun dan menempatkannya di kalangan hambanya yang beriman... Amin.


Talkin dibaca...



Me & MakLang..

No comments:

Post a Comment