Total Pageviews


Friday 9 March 2012

Chomel dalam kenangan (2004~2012)

Chomel



Semalam Chomel telah pergi menemui Ilahi buat selama-lamanya. Selama 8 tahun, Comel dipelihara dengan penuh kasih dan sayang... Chomel amat istimewa buat saya sekeluarga. Saya ambil Chomel ketika usianya 1 tahun dari tuannya. Sebelum saya kawin sehinggalah anak saya berusia 4 tahun, Chomel sentiasa dihati kami sekeluarga. Keletahnya, gelagatnya dan kepandaiannya membuatkan semua orang selesa tinggal bersamanya. Satu lagi, Chomel ni amat pembersih, tak makan sampah, hanya makan makanan kucing dan membuang hanya ditandas. Baguskan?

Semoga Chomel berbahagia di syurga Allah.. dan doa saya tatkala membalut Chomel sambil menitipkan bauan raudah yang saya dibeli di Mekah tahun lepas, "Chomel, terima kasih atas kesetiaan Chomel selama ini, menyimpan kisah suka duka saya dan menemani saya ketika saya sakit dan menangis, saya titipkan raudah pada bangkai Chomel dan semoga kita bertemu kelak di Raudah yang sebenar." Sebelum membalutnya, saya cium Chomel yang tersenyum disaat akhirnya untuk bertemu sang Pencipta hakiki.

No comments:

Post a Comment