Total Pageviews


Monday 11 March 2013

Lari dari kesibukkan kota....

Kepala ini terasa berat sungguh akibat tuntutan pekerjaan, urusan kehidupan yang tidak berkesudahan ditambah jiwa yang meronta-ronta menuntut kedamaian..

Di FB pula, terpersona saya melihat pakej-pakej yang di tawarkan oleh Tanah Aina Farah Sofiyya... Apalagi, saya pun terus booking pakej 2 Hari 1 Malam - camp site.. :)

Saya, mayya dan dja sampai di TAFS jam 1.30pm dan disambut ceria oleh team TAFS. Suasana kedamaian didalam hutan beserta bunyi air sungai yang mengalir tidak terucap oleh perkataan. SubhanaAllah, Maha Besar Allah yang menciptakan kedamaian ini. Memang cantik.. Amat berbaloi dengan harga yang kami bayar.. Percutian dalam hutan setaraf hotel 5 bintang...

Tent kami amat besar siap dilengkapi kipas berdiri dan katil lagi.. :) best gitu.. Camp kami berdepan dengan sungai dan tempat solat belakang kami.. Ya Allah, terima kasih atas NikmatMu ini. Syukur!

besarkan tent nie? - amat selesa...

Oleh kerana hujan lebat, aktiviti yang telah diprogramkan untuk petang ini ditunda ke esok hari. Lepas makan malam bertemankan sungai yang mengalir.... Kami join Night Walk.. memang seronok pendakian ke puncak bukit sambil mendengar kicauan burung, bunyian unggas dan deruan air sungai yang mengalir amat mengasikkan.. Mayya pula sampai tertidur didukung oleh Team TAFS. Memang suasana yang mendamaikan abila tiba dipuncak dan melihat hutan rimba di bawah... MasyaAllah, bagaimanalah orang dulu kala hidup ye?

Balik ke tent jam telah hampir memasuki hari baru... Oooohhh... terasa tidak puas disini hanya semalaman.. Plan nak Morning Walk tak kesampaian kerana Mayya yang kepenatan tak larat nak bangun.. Takpelah simpan tenaga untuk Waterfall trekking pula.. :)

Wahhh... Waterfall trekking memang best.. Mayya masih didukung oleh team TAFS- thanks to them.. Memang bersyukurlah sudi mendukung mayya dan berikan kami layanan kelas pertama.. :) Akhirnya setelah hampir sejam berjalan dengan kudrat yang ada, kami nikmati suasana yang amat tenang dan indah di air terjun tersebut sambil menyaksikan Leap of Faith peserta yang turut sama.. Memang mengujakan... :)

pengalaman yang tak terucap dengan kata2... 


Makanan yang disediakan memang sedap dan kami terhibur.. Masa check out hati ini sedih sangat sebab hati tak puas berada di sini.. Pasti saya dan Mayya akan kembali lagi ke Tanah Aina Farah Sofiyya...

No comments:

Post a Comment