Total Pageviews


Sunday 9 December 2012

Meraikan bersama-sama...

Majlis kecil kami bersama anak-anak yatim Rumah Kasih Harmoni, Rawang.

All the children having a great time with Abang Comot the Clown. 

Saat mata bertentang mata dengan anak-anak comel ini, terngiang-ngiang kata - kata Prof Dr Muhaya 'anak-anak umur antara 0-6 tahun adalah ahli syurga... berbuat baiklah kepada mereka' sejurus itu airmata syahdu mengalir pantas membasahi pipi... betapa suci dan murni anak-anak ini dibawah peliharaan Allah swt.

Saya juga anak yatim ketika berumur 12 tahun. Selama saya bersekolah menengah, berada di kolej dan universiti betapa saya merindui ayah... bukan senang hidup tanpa ayah dan emak pun tidak sihat, seringkali keluar masuk hospital dan saat saya rasa ketakutan berseorangan, tiada orang yang menjaga cepat-cepat saya ingatkan diri bahawa Allah swt sentiasa bersama saya. Allah akan bantu saya, jangan takut...

MasyaAllah dan kini bila saya berhadapan dengan hampir 60 orang anak-anak yatim dan anak-anak dari ibubapa yang bercerai saya 'speachless'... hanya airmata yang mengalir... Syukur ke hadrat Allah untuk saat ini dimana saya amat mensyukuri nasib diri saya... Apa-apapun saya dulu duduk dirumah sendiri, katil sendiri tetapi anak-anak ini serba kekurangan dari saya. Saya amat insafi diri... Ya Allah, ampuni saya andai saya pernah menjadi hambaMu yang tidak bersyukur serta leka atas nikmatMu...

Mayya & her cousin, Erysa...

Genap 4 tahun suka duka bersama Sumayyah, pinjaman dari Allah swt buat saya. Ayah dan Mama doakan Sumayyah menjadi ahli syurga, sentiasa dibawah lindungan dan rahmat Allah swt. Mama mohon ampun dan maaf andai selama 4 tahun ini mama cuai menjaga dan mendidik Sumayyah.. Moga Allah swt berikan mama kekuatan dan kesungguhan untuk menjadikan Sumayyah sebagai khalifah Allah dibumi ini. Syukur kepadaMu atas hadirnya Sumayyah dalam hidupku... :)

Gambar - gambar sewaktu majlis berlangsung :

Abang Comot ngan baby Mizan..

Games - tiup belon dan belon yang meletop dulu dia yang MENANG!!


siapa nak craft balloons??? - beratur semua....


goodies pack & party pack...


KFC ~ sehingga menjilat jari...

face painting???

kambing panggang ~ akikah kimmy

hadiah buat pemenang...

adik-adik yang sporting..

i love u, u love me... we are happy family!!!
abg remy khusyuk melayan adik2 RKH.....


storytelling kisah Nabi Muhammmad saw dan haiwan kesayangannya by Mama Ella


Buat kak long, abg din, kak awie, abg mehad, kak ella, abg mahadir, abg remy, kak reen dan kak aidah, terima kasih kerana sama-sama menjayakan majlis kecil ini. moral support dari kalian buat adikmu ini hanya Allah swt yang mampu membalasnya... buat anak-anak buah tersayang : anim, anip, ea, syafiq, nurul, kimmy, erysa dan mizan tenkiu dear!!! busu loves you guys so much!!!

Buat Najua, Khadijah, Dzakiyah, Lily, sepupu saya Syahirah dan kak nora terima kasih turut hadir dan menyumbang untuk majlis kecil ini...

Buat Mama, insan yang amat menyayangi saya dan sentiasa memberi saya semangat untuk meneruskan kehidupan, hanya Allah yang mampu membalas jasa baik mama, saya doakan agar Allah swt kurniakan kebahagiaan buat mama. 

Buat Pn.Norriha - terima kasih atas kesudian membenarkan saya menjayakan majlis kecil ini di Tadika RKH, bersama-sama menjayakan majlis ini.

Apa yang diniatkan semuanya dimakbulkan Allah swt, benarlah katanya... jika sesuatu perbuatan itu diletakkan niatnya kerana Allah SWT maka akan Allah perkenankan niat itu. Alhamdulillah majlis kecil ini berjalan lancar dan sempurna.

Sesungguhnya saya manusia biasa, maaf andai adanya kekurangan dan terima kasih atas segala kebaikan dan   keikhlasan semua demi memeriahkan dan menggembirakan anak-anak disini.

Salam Sayang dari saya dan Sumayyah... 


No comments:

Post a Comment