Total Pageviews


Saturday 25 May 2013

Colmar Tropicale 2013

Bila saya baca blog orang lain, kebanyakkan yang kata gi Colmar Tropicale bosan takde apa, tapi berlainan bagi saya kerana saya sukakan ketenangan di sana. Kali ini adalah kali kelima saya berkunjung ke Colmar dan kali ketiga buat Sumayyah... :)

Sempena cuti hari Wesak 24 Mei, saya bersama Ea, Kak Aidah dan Syahirah bercuti semalam di Colmar. It was their first time.. ;)

Sampai-sampai je kami tak terus masuk Colmar tapi singgah ke Horse Park untuk Horse Riding.. Memang best dan mengujakan.. ;)



Dah selesai horse riding kami pun check in hotel, malangnya bilik kami masih belum vacant, so we had our lunch first.. no problemo.. ;) Mayya plak ternampak belon buih.. aduhai, terbang duit mama RM20. hahaha!



Sambil makan kami dihiburkan dengan nyanyian live... Sungguh enak sekali dendangan lagu anak tersebut... Sukalah Kak Aidah, memang favourite song dia.. ;)




Ok, kami menikmati suasana ala2 di France dan cuaca pun agak sejuk kerana hujan lebat.. Memang cool dan menenangkan.. :) Harap jangan jemu tenguk gambar2 ni ye, banyak sekali...

Mayya dengan rela hati menunggu ballon.. Dan Mr Balloon Man amat memahami.. Mayya malu2 menerima bunga pink dari Mr. Balloon Man... ; )







Kat sini memang ade game park untuk kanak-kanak.. Inilah tempat yang di "aim" oleh mayya.. Kopaklah poket mama, siap2 janji dengan dia lg, 3 game je ye sayang... haha, tengok tu kakak ea pun join skali.. #berangan nak jadi budak kecik yea??? ;)





Tengoklah, berhajat nak dapat teddy bear besar.. namun --------- Hampa!!  :'(




Kat sini ade live show... memang menarik, tengok perfomers nye boleh melintuk2 kan badan.. memang berkebolehan. tapi show ni makan waktu maghrib so kami tak dpt tengok sampai abis sebab nak solat maghrib...




Usai solat maghrib, perut minta diisi. Paham2 jela, cuaca sejuk nakkan haba, apalagi pizzalah yang kami jamu.. yeehhhaaa... sambil tunggu makanan sampai mayya buat aktiviti sket bersama kakak ea, pasir Dora in the making...




yaaaa.... inilah hasilnya.. cantikkan? cuma mata Dora tu scary sket.. xpelah cubaan pertama mayya yang tidak menghampakan.. ;)


Balik bilik dengan hati yang gembira... Ea dan mayya layan ipad, mama zzzzzzzzzzzzzz hingga ke dreamland.. 

Day 2 

Cepat2 bangun pagi bersiap makan breakfast kat hotel restaurant sebab nak kejar tramp ke Japanese Village. Kena gi cepat2 sebab nak kena check out jam 12pm.

breakfast


naik tramp

Kat Japanese Village ni ade Botanical Garden skali tapi kami tak sempat gi Botanical Garden sebab masa amat mencemburui kami. so, kami sewa kimono dan brgambar sakan ala2 kat Japan lah nie... hehe..


japanese village



pakai kimono



smile...



klasik...




mama love mayya




happie...


Sedang sibuk berposing, ada pelancong dari Japan yang beramah mesra dengan kami. taktau lah kenapa dia minat sangat ngan kami, siap bergambar sama buat kenangan gitu... ;)




Kami menunggu tramp untuk balik ke hotel malangnya kami menunggu hampir sejam setengah. Itupun setelah ramai menelefon pihak hotel bertanyakan mana tramp sebab rupanya bukan kami saja yang nak check out tapi ramai lagi...

Bila tramp sampai ramailah yang berebut sampai dah tak peduli queu lagi.. Sedih sangat tengok orang Malaysia yang kurang beradap.. Manalah perginya tatasusila mereka. Ada seorang perempuan cina ni dahla mengandung dah berdiri hampir sejam setengah tapi tak dapat naik tramp sebab orang yang datang kemudian dah rempuh naik dulu. Saya saja cakap kuat-kuat kat pemandu tramp biar mereka dengar... Saya malu dengan situasi begitu dan akhirnya perempuan mengandung itu dapat naik tramp setelah ada yang bagi seat tu pada dia. Alhamdulillah.

Tak sampai 10 minit menunggu datang lagi tramp yang lain dan alhamdulillah kami dapat naik dan check out jam 12.30pm... :)


Terasa gembira tak habis dalam perjalanan balik ke KL... semoga dapat ke Colmar lagi tahun hadapan.. InshaaAllah.. :)

No comments:

Post a Comment