Total Pageviews


Saturday 2 February 2013

Ujian Sakit

Saya ingat lagi pesan Prof Dr Muhaya... Kalau kita tengah sakit tak perlulah post kat fb ke, cerita ngan orang ke tapi mengadulah pada Allah swt dan bergantung sepenuhnya kepada Allah yang satu. Alhamdulillah saya sakit mata 10 hari berjangkit dari Mayya. Sakit saya teruk berbanding mayya dan perlu refer ke pakar mata. Alhamdulillah Allah telah menyembuhkan saya dan saya berjaya harungi 10 hari tersebut dengan hanya bergantung kepercayaan saya dan berdoa padaNya.

Apa yang saya akan ingati dari pengalaman ini adalah dengan memetik kata-kata dari Doktor Pakar Mata ini pabila saya bertanya kepada beliau mengapa anak saya sakit tak teruk tapi saya teruk hingga terbit darah dalam mata? Doktor dengan penuh kasih dan sayang menerangkan kepada saya bahawa bagi anak kecil, apabila penyakit datang, badan mereka akan mengeluarkan antibodi secara semulajadi untuk merawat sakit tetapi bagi saya pula setelah beberapa hari menjaga anak yang sakit pada malam hari dan siangnya bekerja badan saya telah lemah dan tidak berupaya untuk melawan sakit.

Saya insafi diri dan makin menyedari kehebatan Allah. Allah memberikan kasih sayangnya kepada anak kecil yang tidak berdosa dan saya bersyukur dan amat percaya dengan keredhaan saya dan kesabaran saya menahan sakit akan gugurlah beberapa dosa saya dan mudah-mudahan saya beroleh rahmat daripadaNya. Amin...

No comments:

Post a Comment