Total Pageviews


Saturday 7 July 2012

SiiiiNgaaaPoRRReeee (Day 1)

Yeay..... mama, mayya, aliya dan mama aliya bersama2 bercuti di Singapore...

30 Jun 2012 - Universal Studio Singapore (USS)


Dengan menaiki bas, kami berempat dengan gigihnya turun naik untuk mengecop passport.. bayangkanlah dengan dua orang kanak2 ribena ni, memang challenging gitu.. ;)

Sesampai di USS, alhamdulillah boleh sewa stroller and the best part is ade for twins.. sekali tolak aje.. yeahhh!!!! kegirangan bermula.. :)


stroller for twins....

Hahaha..... Kung Fu Panda memang menjadi kegilaan Aliya. Tengoklah senyumannya itu amat seronok dapat bergambar ngan Kung Fu Pandanya.. sempat si aliya memeluk Kung Fu Panda erat2... *xdpt snap detik itu.. amat sweet skali..kekal dalam memori.. ;)*

bersama Kungfu Panda!!! *haiiyaakk*

Dalam lautan Shrek yang berwarna hijau terselitlah dua orang kanak-kanak comel ini... Sungguh happy macam rasa berada di dunia kartun.


Shrekkkkkk....



Apa yang best kat USS ni, tak kiralah yang dewasa ke, yang muda ke even kanak2 terasa bagai berada di alam fantasi. Kalau selama ini hanya menonton filem2 Shrek, Madagascar, Transformers... kali ini terasa ianya hidup dan kita adalah sebahagian dari dunianya.. Memang hebat ciptaan Allah yang memberi ilham kepada manusia untuk menjadikannya sebuah realiti..

let's move it!!!! move ittt... :)

Masa tengok wayang Madagascar ni pun mayya dah abis excited bila masuk pula ke Madagascar USS ni hampir pengsan dibuatnya.. Tergambar keseronokkan di wajah buah hati mama ni... Dalam hati terdetik.. 'im taking her to the right place... :) hehehe'

ooohhhh... i'm not Fiona...  hihi!

Tengok, istana di dalam cerita Shrek pun ade... Real!!! :) memang puashati lah jika bercuti disini dan nasihat saya, belilah tiket 2 days entrance.. Sehari tak cukup!!! :)
Transformers....

Hah.... kenapa berdukung si comel berdua tu??? kekekeke... itulah akibatnya setelah ketakutan melihat Transformers tu bergerak menuju ke mereka. Mayya lagila baru lepas tengak 4D Transformers ngan mama aliya dan ingatkan Transformers tu kejar dia dari dalam.. haha... takkan mama lupakan wajah suspen mayya tu.. ;) hihihi..

ALEX!!!

Haaaa... inilah Alex si buah hati mayya... Mayya memang paling suka watak Alex ni. dan melihat kembali gambar ini membuatkan mayya menangis tak puashati..'huwaaa... nape alex peluk mama n aliya xpeluk mayya?' kekekeke... #OhMyMayya... ;)


bye2 USS... semoga kami dapat datang lagi... :)

Datang pagi balik malam... berakhirlah keseronokkan selama 9 jam di USS.. walau badan kami emak2 ni terasa amat letih tapi melihat wajah ceria si anak2 segala penat, letih dan sakit2 badan itu hilang sama sekali... dan kepenatan kami belum berakhir kerana kami perlu turun naik bas, berkejar2 menaiki tangga, berbaris menunggu giliran dan mendukung anak2 comel ini bagi urusan mengecop passport. 

Alhamdulillah jam 11malam kami tiba di hotel dan kami tidur nyenyak malam ini... ooopppsss... our journey in singapore haven't ended yet.... *rajin2la baca day2 nye blog yerr... ;)*  





No comments:

Post a Comment