Total Pageviews


Monday 9 July 2012

SingaPOREeee (Day 2)

Terasa payahnya nak bangun pagi tapi dihati berbunga keriangan... Ok, Singapore Zoo, we are coming... :))

1 Julai 2012 : Singapore Zoo

Cepat-cepat bersarapan pagi di hotel dan kami berjalan kaki ke Terminal Bas Larkin. Kami menaiki bas ke Singapura... :) yeayyy...


Sekali lagi turun bas dan naik bas, berkejar-kejar menaiki tangga dan beratur untuk mengecop passport... tapi kali ni dh tak kekok lagi dah 'expert' gitu... ;)

Sampai di Singapura kami menaiki keretapi laju ke Zoo. Alhamdulillah kami selamat sampai dan pengembaraan bermula... :)



Peta Zoo Singapura... Nasib baik kami naik tramp so bayangkan kalau nak berjalan kaki, luasnya tu dengan mayya yang minta didukung... 


Suasana di sini amatlah berbeza dengan Zoo kita dan sepatutnya kita mencontohi pengurusan Zoo Singapura.











Sempat lagi berposing mayya dan aliya... :)

Pelbagai spesis haiwan disini, jangan ingat kat Australia je ade kanggaroo.. Singapore Zoo pun ade.. :) Dan istimewanya disini, ada Zoo khas untuk kanak-kanak.

Rainforest Kidzworld



Jika ke rainforest kidzworld jangan lupa bawa sekali baju renang.. Swimming pool adalah percuma dan hanya untuk kanak-kanak ini bersukaria di dalam air.. :)

cantikkan? suka mayya dapat menunggang kuda putih.. :)
Aliya enjoying herself.. :)

sempat juga mayya ber 'merry go around'


Sebelum berangkat balik ke JB sempat lagi mencari ole-ole untuk kenangan.. Sukalah budak-budak ni memeluk anak-anak patung yang sememangnya lembut dan bagus kualitinye... ;)


Elephant!!!!

Sebenarnya hati ini masih tak puas sebab masa amat mencemburui kami. Banyak lagi kawasan Zoo yang tak dapat kami 'explore'. Niat dihati, InsyaAllah akan kembali lagi dan next time nak try Night Safari pulak. Amin. Semoga dipermudahkan Allah. :)


Cute kan? Sape kat belakang tu...? ;) heeeee...



No comments:

Post a Comment