Total Pageviews


Thursday 6 November 2014

MIA International Accountants Conference 2014



Alhamdulillah tahun ni syarikat hantar saya join MIA International Conference lagi... Tema Conference tahun ini ialah 'Powering the economy, leading with dynamism' disertai lebih dari 2,600 akauntan dan corporate leaders dan paling happening bila PM ada masa official opening ceremony... :)


Delegasi...
Official Opening Ceremony
Ketibaan PM
Kata2 Ucapan dari PM
perasmian...



Dalam ucapan PM, beliau minta hadirin untuk menjadi jentera GST dalam memaklumkan pada masyarakat apa itu GST dan kebaikannya. kata PM lagi, nak tak nak GST akan di laksanakan pada tahun hadapan jugak.. So, bersiap sedialah rakyat Malaysia untuk melaksanakan GST pada 1 April 2015.

Ada kisah sedih pasal GST ni, saya sebenarnya memang berharap sangat dapat join slot 'countdown to GST : Are your organisation ready?' malangnya slot ni telah diadakan pada dewan yang kecil dan tidak mampu memuatkan semua delegasi yang berminat nak dengar slot ni.. sayalah antara delegasi yang telah tidak dapat masuk dan ini amat mengecewakan. Seharusnya, pihak penganjur lebih peka atas apa yang amat diperlukan oleh delegasi sementelah negara akan melaksanakan GST pada tahun hadapan.


leadership diversity - enhancing soft power

Hari kedua seminar...
Pembentangan - The New Auditor's Report
Dialog pada hari terakhir...



Hari kedua sambil lunch, kami dihiburkan oleh Phua Chu Kang.... amat menghiburkan persembahan PCK ni... membuatkan dewan makan riuh dengan gelak tawa kami.. Nyanyian PCK pun amat mantap!!



Entri...
persembahan...


menarik hati... lucu!!


3 jenis roti... sedap!
wakil SMR...

sup apakah ini??  ;)
Phua Chu Kang...


suara PCK mantap!
Our lunch...


pemanis mulut

Akauntan kena dera ngan PCK - menghiburkan..
Menu...

Slot terakhir pada Conference kali ini ialah 'Professional Versatility - An Accountant's Journey. Special Appearance by YB Senator Dato' Sri Abdul Wahid Omar, Minister in the Prime Minister's Dept'. Ini yang saya copypaste dari MIA website... 

'Accountants are in great demand nowadays both in public and private sectors. How can accountants capitalise on the opportunities available to become leaders in their chosen fields? 

In this exclusive session with one of Malaysia's top accountants, YB Senator Dato' Sri Abdul Wahid Omar will share his personal journey to professional excellence. Whether in banking as Maybank's Chief or in public service as Minister in the Prime Minister's Department in change of Economic Planning, Dato' Sri is recognised for his innovation, discipline and tenacity, qualities which won him the prestigious The Edge Value Creator Award 2013 and Asian Banker Leadership Achievement Award 2013 for Malaysia.

He is generous in giving back to society and currently serves as the mentor for the 1Malaysia for Youth (iM4U) programme, which aims to help the country's younger generations succeed opportunity to gain insights into achieving personal and professional excellence from one of the profession's best role models'.

Alhamdulillah, rasa bertuah sekali dapat dengar life experience secara live... Betapa dari keluarga susah beliau telah berada pada tahap ini kini. Semoga ilmu yang diperoleh selama 2 hari ini dapat saya manfaatkan demi memajukan diri dan juga organisasi... InshaAllah.

No comments:

Post a Comment