Total Pageviews


Sunday 12 January 2014

Semalam di Janda Baik... ~ Day 1


Kali ni saya nak share ngan rakan pembaca blog saya ni kisah weekend gate away saya ngan family bff saya di Resort Malaya, Janda Baik, Pahang.

Semuanya diatur oleh Aju dan saya ni mengikut aje... kata aju saya cuma diminta masakkan bihun goreng aje sebagai bekal makanan.. Ok, saya yg memang suka memasak ni apalagi, no hal... setakat masak bihun goreng... pejam mata aje... hihi #berlagaklahtu.... ngeee...

Ini first time experience saya bermalam kat Janda Baik ni... of course saya seronok dan happie sebabnya saya memang suka nature dan dapat spend a quality weekend with my loves... :)

Inilah gambar Resort Malaya ni.. memang cantik.. siap ada rumah pokok lagi.... haaa... :)

Rumah pokok ditepi sungai...

Inilah Chalet kami diatas bukit...

Dewan berhadapan tasik...

Makan bihun goreng di pangkin sebelah sungai..
- mengasikkan

Run....
Me love you... Aliya...
With two princess... :)
Jom berendam...

Lepas makan, tangkap gambar dan berendam sampai lebam... apalagi, bersiap-siap lah kami nak BBQ malam ni... Kak Mona dan Ajib lah jadi orang kuat nye... :)

Kak Mona & Ajib memasang api... :)
Ok... dah naik apinya...
Get ready to BBQ...
Bakar ikan yang disalut daun pisang...
- Nyumss
Semua ada...  well prepared gtu... :)
Puteri Hang Li Po... ;)
Ok... semburan bermula....
#banyak nyamuk... ;)
Saujana mata memandang..
#SubhanaAllah
Makan buah di pangkin sambil borak2 kosong... :)
Borak ape tu Kak Mona? :)
Mayya sibuk ngan ipad nye....
Kopi goyang ye Aju??? ;)
Aliya pun terjebak skali...
Sang Puteri tidur peluk2 gtu... :) 

Alhamdulillah... semuanya berjalan dengan cantik dan diakhiri dengan kenangan manis... Kepala ni memang tengah serabut dengan kerja2 yang tak berkesudahan kat opis tu dan sedikit demi sedikit kepala ni terasa ringan akibat ketenangan yang dikurniakan Allah sepanjang hari ni di Resort Malaya. Syukur.. Sesungguhnya bila kita bersama alam ditambah lagi dengan keseronokkan bersama insan2 tersayang dalam hidup kita maka semakin tenang yang akan kita rasai... Semoga hari esok juga akan lebih baik dari hari ini... Amin. 

No comments:

Post a Comment