Total Pageviews


Monday 9 December 2013

Pemuda Budiman...






Sewaktu saya melawat Bang Din kat hospital Serdang, Allah swt pertemukan saya dengan dua orang pemuda budiman ini. Refer kat gambar di atas, yang kiri tu Amir dan yang belah kanan tu Mat.

Amir dari bulan Ramadhan warded kat hospital ni akibat patah kaki dilanggar lari kat RnR. Sementara Mat pulak dah 2 bulan berulang alik ke hospital ni demi menjaga abangnya yang sakit akibat virus dalam darah. Kenapa saya mengatakan mereka pemuda budiman??? MashaAllah, merekalah dua orang pemuda yang menjaga abang din dihospital... Betapa mulianya hati mereka hanya Allah swt yang Maha Mengetahui... Mereka panggil Bang Din pakcik dan mereka telah anggap bang din umpama saudara mereka sendiri.

Mendengar kisah Amir dan Mat yang ikhlas menjaga bang din, hati saya terpukul dan terasa amat malu.. Orang lain boleh jaga abang saya dengan baik, kenapa saya mensia2kan abang sendiri?

"Ya Allah, ampunkanlah kealpaanku, ampunkanlah dosaku... Kau kurniakanlah taufik dan hidayahMu kepada ku dan kau kurniakanlah syurgaMu kelak buat Amir dan Mat..."

Amin...

No comments:

Post a Comment