Total Pageviews


Tuesday 19 November 2013

Perth - Day 2

10 November 2013 (Sunday)

Pagi-pagi lagi jam 7.15am Nisa dan Dekdek dah datang ambil kami kat hotel.. Arini Nisa bekalkan kami dengan sandwhich telur... Nyummies.. sedap!! Tq dear...

Sedap!! :)

Setelah memandu selama hampir sejam setengah akhirnya kami sampai kat Ferguson Valley / Gnomesville (an open-air attraction populated by mysteriously by some 3000 gnomes from around the world) dalam jam 9am. Kami agak frust sebab tengok kat internet cam menarik je tapi takpelah since memang tempat ni memang kami lalui untuk ke destinasi yang dituju so xdela rasa macam menyesal sangat berhenti kan... just tangkap2 gambar dan kami meneruskan perjalanan ke Agusta Margerat River.....

Ferguson Valley..







Kami singgah kat Margaret River Cheese Factory... memang sukalah Mayya, puas dia berposing suh ditangkap gambarnya.. :)  Kami belilah sikit ole2 untuk dijadikan kenangan...

Candy Cow..








Pastu kami tapau kebab untuk lunch kami arini... Kebab kat sini sedap sebab sosnya amat creamy... nyum2... :)









Destinasi seterusnya arini adalah Cape Leeuwin Lighthouse.. Oleh kerana Kak Aidah tak larat nak naik tangga rumah api ni so saya berdua ngan Mayya jela masuk... Lighthouse ni memang istimewa. Disinilah bertemunya Indian Ocean dengan Southern Ocean..... Syukur kehadrat Illahi, Allah izinkan saya melihat kebesarannya.. Semoga bertambah keimanan saya padaNya... Amin.






















.







yeayyy... saya sampai dulu!!!


Masa nak tour lighthouse ni ada 2 orang budak dalam small tour ktaorang ni.. sorang Mayya dan sorang lagi budak lelaki (mix aussie (bapa) dengan japan (emak)..) Semua orang dalam tour ni pujilah Mayya sebab lebih berani dari budak lelaki ni... Biasalah Mayya tu dah dia memang lasak takmau dok diam.. Dialah kedepan dok jadi orang pertama yang sampai kat deck atas dan yang turun pun dia yang sampai dulu.. Alih2 bukan saya yang pimpin dia.. Bapa budak lelaki tu yang dok pimpin Mayya dan jaga Mayya. Bukan main suka lagi uncle tu kat Mayya dan beriya jugaklah saya dengar Mayya 'speaking london' ngan uncle tu... #hahaha... Mama jgn perkecilkan Mayya tau... senyap2 dia berisi rupanyer...  ;)

Lepas lighthouse, Nisa bawa kami gi Jewel Caves Tour pulak.. Kali ni Kak Aidah join me and mayya... jenuh jugak berjalan dalam gua ni sebab besar dan luas.. Sekali lagi saya kagumi Kebesaran yang Esa... SubhanaAllah... tak terucap dengan kata2...



fosil yang ditemui dalam gua ni..
























Destinasi terakhir adalah  Hamelin Bay yang terkenal dengan Stings Rays by the beach nye... ;)



Amboi...
mayya sibuk berposing..


Dekat je ngan kaki.... #hukhuk

Besarnye... mesti dah tua nie... ;)



Pengalaman seumur hidup dapat tengok ikan pari ni hidup2 dngan dekat sekali... Mula2 tengok ekor ikan pari ni dulu.... mau disengatnya lain pulak ceritanya nanti.. hihi. Memang best dapat tengok ikan pari ni tapi kena tahan sikit ngan bau b*s*k kat sini... kembang2 gakla hidung kami berlima.. #hahaha.. Lama2 tengok terkeliur plak.. rasa nak tangkap leh masak asam pedas kat umah Nisa... #pun sodap kan??? ;)

Dinner at Makan2, Victoria Street, Perth City



Selesai tour kami harini, perjalanan balik ke hotel agak lama... sian Nisa dan Dekdek yang bergilir drive kereta... Sebelum sampai hotel kami singah makan malam dulu kat Restoran Makan2, Victoria Street kat Perth City. Restoran ni owner dia orang Terengganu.. Memang saya suka suasana kat sini, terasa macam kat Malaysia je.. lagi-lagi makanan dia memang sedap... Bolehla cuba makan kat sini kalau ke Perth ye... :)





menu... macam2 ada...

tu diaaa... sup ekor pun ada!!! 

Saya konfius nak makan ape..
semuanya sedap...

Saya pilih nasi goreng tomyam...
mayya apalagi... mee goreng kicap ngan ayam aje...
dimasak khas utk mayya.. #amboi...

Nantikan kisah Perth - Day 3 yea... :)

No comments:

Post a Comment