Total Pageviews


Monday 22 October 2012

Zulhijjah datang lagi...

Tahun ini Zulhijjah disambut dengan pelbagai siri ujian badan oleh Allah swt. Ketika saya menulis ini sudah masuk 5 Zulhijjah dan saya masih tidak mampu untuk berpuasa kerana masalah kesihatan. Terasa sedih dan kehilangan nikmat berpuasa 1-9 Zulhijjah. Saya berazam untuk disiplin menghabiskan ubat yang diberikan doktor dan banyakkan minum air putih agar saya sihat dan dapat berpuasa esok hari hingga ke 9 Zulhijjah.

Ya Allah, Ampunkan diriku... Aku mohon pertolonganMu...

Zulhijjah kali ini juga tidak berkesempatan untuk menunaikan ibadah korban... InsyaAllah jika ada rezeki tahun depan moga saya dapat menunaikan ibadah korban...

Saya muhasabah diri, 2 nikmat yang Allah swt beri kepada hambaNya tidak saya terpilih untuk menikmatinya. Saya pujuk hati, saya tahu ini ujian dari Allah, saya tahu selain itu ada juga amalan lain yg boleh saya buat.. Selama 4hari ini saya penuhi dengan amalan-amalan membaca al-quran dan terjemahannya, bangun solat malam dan menjamu makan sahabat-sahabat dan saudara-mara raya ke tiga nanti. - InsyaAllah.

Semoga Allah swt permudahkan segala urusan saya dan melindungi saya dan anak saya selalu...

"......SeLamaT MenjaLani IbadaH di BuLaN ZulhiJjaH..... "

No comments:

Post a Comment