Total Pageviews


Monday 17 September 2012

Seoul Escape.... ~ Day 2

7 September 2012

Kat sini subuhnya awal... jam 4am dah kena bangun untuk bersiap diri bagi menunaikan solat subuh.Lepas aje solat saya pun ape lagi mula lah buat breakfast... :) nak masak ape yea?? ok, menu nya simple aje, maggie goreng bersama kari daging brahims... :)


inilah hasilnye... :)

Abang Is kata nak bawa kami ke Cheonggye Stream, Namdaemun Market dan Dongdaemun Market... Wahhh kiranya arini poket kena tebal lah ye.. :) #Shopping!!!


nak beli tiket... ;)

Ok, pepagi lagi kami dh keluar dan berjalan kaki.. yeah, we love walking... (saya ni malu dengan orang Korea, jalan sikit dah tersemput-semput, diaorang punyalah 'cool' dengan office attire jalan laju-laju... Ok, saya buka minda saya dan ini merupakan sesuatu yang bagus untuk diamalkan dinegara sendiri..) 


route keretapi....

Kami dibawa membeli belah dan inilah hasilnya..... (jeng jeng jeng) 


.....brooch...

rambang mata..
Nak cerita sikit tang brooch korea ni... Pelikkan diaorang tak pakai tudung tapi brooch yang dihasilkan amat cantik dan kemas buatannya lagi-lagi batunya amat bersinar. Apalagi kami pun boronglah brooch kat sini, memang rambang mata beli untuk emak lah, mak mertualah, kakak lah, makciklah, anak-anak pun ade.. hihi.. Owner yang lelaki tue bolehla cakap melayu sikit-sikit.. dan sebelum balik dia minta note RM1 untuk dijadikan kenang-kenangan dan rezeki dia dapat note baru dan RM5 lagik... #dari Aju yg amat sporting...


beli souvenir untuk dibawa pulang... #peniaga ni baik sekali siap bagi  brg percuma kat kami. :)

Kedai cenderahati ni pun best.. sampai2 je dia bagi kami air (macam air vitagen) dan layanan yang diberikan memang 1st class... dah beli banyak-banyak tu dia pun beri kami chopstick percuma. Baikkan??



speachless... taktau nak pilih yang mana... nak borong semua boleh? ;)


jual ape tu???


jual buah.. buah nenas nya manis sekali.. Sedappp!


nak beli ginseng ke Aimi..? ;)


napelah Aju ni senyum2 tu??? ~hahaha


Tea Oreum... sedap rasanya, menyegarkan.. :)

Kami kepenatan dan berhenti minum melepaskan lelah di Tea Oreum. hurmmm... dapat air sejuk memang best sangat. Nak cerita sikit pasal kedai ni. Kedai ni 2tingkat tapi yang jaga kaunter sorang aje. Dialah cashier dan dialah juga yang ambil order. Bila order dah siap butang yang diberikan akan berbunyi dan kita perlu sendiri ke kaunter untuk ambil order kita tadi.. simple kan??? ~new things yang saya pelajari arini.. :)

sotong bakar... sedap.. :)


#bekenan betul kat Aimi, siap bagi murah2 lagi.. :)
Kami dibawa oleh Abg Is ke kedai jual t-shirt ni. He is a very nice guy, memang murah t-shirt yang dijual pada kami tapi dgn bahasa isyarat dia suruh kami senyap2 tang harga tu agar penjual lain taktau yang dia bagi diskaun.. ;)

baju untuk pecinta anjing... comel kan?


wahhhh sutera korea tu... #berapa pasang beli tu Aju? ;)
Kami singgah pula ke kedai kain. Abg Is memang bagus.. Kedai ni jual sutera korea pada harga yang amat berpatutan.. memang cantik dan kami lagi skali terkena aura membeli macam kat kedai brooch tu.. mulala beli untuk maklah, mak mertualah, kakaklah, makciklah cuma kali ni untuk anak je takde.. haha! #memang tak patut..

cheonggye stream
Cheongge Stream ni ada kisah warisan sebenarnya.. kalau nak tau lebih lanjut leh google kat link nie.. ~  http://visitkorea.or.kr/enu/SI/SI_EN_3_1_1_1.jsp?cid=264625

aksi k-pop... :)


aksi gangnam style #senyum tak kata apa2



gedung menjual kain... 


kuih tradisional korea..



mari beli T-shirt...



beli air??


kedai buku... :)
apa tueee???

Selesai sudah aktiviti kami bershopping hari ni, perut mula terasa lapar dan minta diisi. Kali ni Abg Is bawa kami makan ikan bakar. Sambil menunggu makanan dihidang kami menunaikan solat jamak direstoran ini.. Alhamdulillah.. :)

kedai ikan bakar...


our dinner #sedap!


suasana malam...


berjalan balik.. sib baik ade yg sudi tlg angkatkan barang kami.. # tenkiu!!


warisan..


hotel kami menginap...
Alhamdulillah tiba di hotel sang mentari sudah mula menyembunyikan diri, bertemankan bulan kami singgah ke kedai di sebelah hotel membeli roti. Penat berjalan tadi kot menyebabkan kalori dah banyak terbakar dan akibatnya perut masih minta diisi.. :) Gudnite semua... Esok kami nak berjalan lagi...

roti made in korea..

# sesiapa yang berminat untuk ke Korea bolehla like fb page : Korea Budget Travel  ~ pasti puashati.

No comments:

Post a Comment