Total Pageviews


Sunday 16 September 2012

Seoul Escape.... ~ Day 1

5 - 6 September 2012

Our journey begins.. Tepat jam 12 tgh malam saya, aju dan aimi bording.. yeaaahhh saya amat excited sekali. Kenapa Korea? dulu sewaktu saya masih tunangan orang, tunang saya bertugas di korea selama sebulan. Pengalaman dia disana memang seronok sekali dan dia juga pernah berjanji nak bawa saya honeymoon ke Korea.. Namun percaturan Allah swt lebih hebat dan Alhamdulillah saya telah berjaya tiba di Seoul, Korea dengan wang saya sendiri.. :) #syukur

welcome to korea...

Jam 8.20am waktu korea (waktu malaysia 6.30am) kami selamat tiba di Seoul dan kami disambut oleh Abg Is (tour guide) kami disana. Bercerita sedikit tentang Abg Is ni, dia ni memang best dan telah mengembara ke merata negara mengikuti isteri beliau yang melanjutkan pelajaran diluar negara. Abg Is kini aktif dengan budget tour nya di Korea dan wife nya sedang sibuk menyiapkan PHD beliau di Korea # sama2 kita doakan kejayaan beliau.. Amin :)

looking for Ms Najua??? ;)


ehem2.... sape tuhh? ;)

Abg Is bawa kami ke Nami Island dengan menaiki MPV.. wow, Korea memang cantik.. sepanjang perjalanan dari Incheon Airport sehingga lah di Nami Island saya amat kagumi ciptaan Allah... amat indah pemandangannya.. #Subhanallah..


our brunch...

jemput makan... :)

On the way ke Nami Island, Abg Is singgah di foodcourt dan belanja kami makan nie untuk brunch.. Jangan tanya saya ikan ape tu.. dah lupa nama haha.. After all, memang sedap... semua saya telan.. #Alhamdulillah, rezeki saya hari ini.. :)

Zip-wire...

Sampai di Nami Island kami dicabar oleh abang Is untuk naik Zip-wire nie... huk2... punyalah gerun tapi alang-alang dah sampai korea takkan nak lepaskan peluang kan? rugilah.... so kami pun ape lagi... #here we go Nami Island...


sape nak gi dulu nie??? eeerrrr... #berdebar menanti giliran..

ready.... gooooooooo....

hanging.....
landing... alhamdulillah... :) fuihhh... syokkk!!

Sampai di pulau, kami pun mulalah menerokai pulau ini.. Nami Island ni terkenal setelah pengambaran Winter Sonata disini... Pulau ni memang cantik dan bagi pasangan yang romantik lehla datang ke sini... ;)

winter sonata... :)

membaca map... :) ala2 explorace plak.. ;)

korea yang berseni...

pau....
boat...

creative rite??

we love Malaysia...
tempat ape ni yea???
baca ape tu Aimi? ;)

cantikkk!!!




jangan risau... surau pun ade... #tiada alasan untuk tidak bersolat...

boat... 
....winter sonata...
....peace....
....selamat datang....
dari dataran ke pulau..
tengok tu.. bendera Malaysia yang tercinta... :)

train...

Selepas puas menikmati suasana di Nami Island kami ke Petite France pula. Kedatangan kami yang telah lewat menyebabkan kami tak masuk pun ke Petite France ni, sekadar bergambar dihadapan pintu masuk aje. :) Petite France ni ala-ala macam kat Colmar Tropicale di Malaysia... siapa yang suka suasana ala-ala kat France lehla bercuti kat sini ye.. :)

...petite france...

kami disini...

pengambaraan drama disini.. #ape tajuknye ye?

ape ni yea? hihi...

Kami meneruskan perjalanan check in ke hotel.. siap-siap, Abg Is bawa kami pergi makan seafood... Kami makan ikan mackarel, sup rumpai laut, kimci, ikan goreng dan nyum2, sotong goreng tepungnya enak sekali... :)
Seafood Restaurant..

our dinner...

Kenyang perut senang hati.. kami meneruskan aktiviti malam dengan menjamu mata di underground subway (night market). Ada pelbagai kedai didalamnya. Sungguh meriah sekali.



cafe zoo coffee...
pakaian kanak2.. :)
adik manis mau beli baju??? ;)
kasutnye comel2 belaka...
....suasana malam...
McDonald... :)
penat berjalan dapat aiskrim dimalam hari amat menyegarkan.. hihi...
Alhamdulillah.. hari pertama menutup tirai, puas berjalan dan window shopping (tapi terbeli jugak... hihihi) kami melangkah balik ke hotel.. Esok banyak lagi tempat menarik yang hendak dilawati dan tenaga kaki amat diperlukan sebab kami perlu berjalan kaki ye... haiiiyyyaaakkk!!!

Sebelum tu sempat juga snap 2 keping gambar ni... Gambar-gambar ini amat menginsafkan diri saya.. Sekadar berkongsi dengan semua...


ape makcik ni buat kat tepi jalan.. santai je kan.. :)

cuba teka restoran ni jual daging ape??


Okla, siap juga entri saya untuk Day One kat Korea... kalau ade yang berminat nak bercuti kat Korea lehla jenguk2 fb Korea Budget Travel.. pasti anda berpuashati.. :) Inshaa Allah...

No comments:

Post a Comment