Total Pageviews


Monday 28 April 2014

Aktiviti hujung minggu...

Apa hobi saya tatkala hujung minggu ye??? haaa... selain memasak saya memang suka bercucuk tanam... Arini saya nak perkenalkan Taman Mini Balkoni saya yang penuh dengan pokok sayuran... Antara sayuran yang ada ialah Sawi, Bendi, Terung, Cili Padi, Cili Besar, Cili Benggala, Serai, dan Daun Kunyit... Arini saya baru je semai biji benih salad... Semoga ianya tumbuh dan membesar dengan sihat... :)


Terung...  Sawi...  Bendi...

Cili Besar... Cili Benggala.. Serai... Daun Kunyit.. Cili Padi..

Semai Benih Salad..

Saya mewarisi bakat arwah emak dalam bercucuk tanam ni. Sejak kecil saya dah dididik oleh arwah emak berbudi dengan tanah.. Even emak tanam carrot dalam pasu lagi... Saya masih ingat lagi, punyalah suka makan carrot yang arwah mak tanam... hihi.. #mom... i miss you.. Al-Fatihah.

Selain tu saya juga sering bawa Mayya ke Sg Buloh tengok2 pokok bunga... tenang je tengok bunga2 yang cantik bewarna - warni.... Hilang rasa kekusutan kat kepala ni.. tak beli tengok je pun jadilah... ;)


I Love You Mom...  @ Sg. Buloh

Cactus... @ Sg. Buloh

No comments:

Post a Comment